Anasayfa ≈≈≈ Eğitim ≈≈≈ Kitaplar ≈≈≈ Haber ≈≈≈ Ziyaretçi Defteri ≈≈≈ İletişim

11 Mart 2009

Geçikmiş Bir MİM; "Hayatınıza Yön Veren Şair Kim?"

Bu benim ilk mim cevabım olcağında biraz heycanlıyım :) Bu mim İçimden geldiği gibi arkadaşımın bir mim'i. Biraz gecikmelide olsa (26 Şubat) mim'e cavap vermek istiyorum.

Hayatınıza Yön Veren Şair Kim?
Aslında ben fazla şiir okuyan biri değilim. Okuduğum şiirlerle ya da yazılarla kendimi fazla yönlendirmek istemeyen biriyim. Ancak "en beyendiğim şair kimdir", gibi basit bir soru olsaydı, Ömer Hayyam derdim. Kendisi gerçekten çok güzel vurgular yapabilen ve dört mısraya ulusları sığdırabilen bir insandır.

1.
Paramız yok ki bir güzel sevelim
Bademiz yok ki içip haykıralım
Demek günaha girmenin bir yolu yok
Çaresiz kalkıp namaz kılalım

2.
İçin temiz olmadıksan sonra
Hacı hoca olmuşsun, kaç para!
Hırka, tespih, post, seccade güzel
Ama Tanrı kanar mı bunlara?
                              Ömer Hayyam

1 yorum:

  1. yaaa ne güzel söylemiş...bende severim Ömer Hayyam'ı...teşekkür ederim.:))

    YanıtlaSil

* Yorumlarınız hakaret, küfür içermemeli; aşağılayıcı, küçük düşürücü, alaya alıcı tavırda ya da bozuk söyleyişe sahip olmamalıdır.