Anasayfa ≈≈≈ Eğitim ≈≈≈ Kitaplar ≈≈≈ Haber ≈≈≈ Ziyaretçi Defteri ≈≈≈ İletişim

11 Eylül 2008

6 ile Bölünebilme yada Bölünememe


6 ile bölünebilme kuralını matematik dersi gören çoğu insan bilir. Ki 6. sınıfta anlatılmaya başlanıyor, 12. sınıfa kadar tekrar ediliyor. Ancak 6 ile bölünememe; yani bölümünden kalan bulmayı öğrenmedik. Bugün işte böyle bir kural ile karşılaştım. Hocamız (ismini bulamadım) AİBK kuralı denen bir kural geliştirmiş ve bunu proje yarışmasına sunmuş. Ancak bir derece alamamış. Kurala bakalım, taktiri siz verin.


Bir sayının 6 ile bölümünden kalanı bulabilmek için; mevcut olan 2 ve 3’ün kalan kuralını kullanarak 6 ile bölünebilmede kalan kuralını buluyoruz.

Bir sayının 6 ile tam bölünebilmesi demek 2 ve 3 ile de tam bölünebilmesi demektir.(terside doğrudur.)

Örneğin: Sayı 123455 olsun. Bu sayının 2 ile bölümünden kalan “1”, 3 ile bölümünden kalan “2” dir.2 ile bölümünden kalanı 3 ile, 3 ile bölümünden kalanı 2 ile çarpıp topluyoruz. Yani çapraz çarpım yapıp topluyoruz. Toplamı 6 veya 6’nın katına tamamlayan sayı sayımızın 6 ile bölümünden kalanı verir.

Dahada açıklayıcı olmak gerekirse;




Hocamız paylaşımı yaparkende şöyle bir yazı yazmış. Aynen aktarıyorum:

"BU ESERLE PROJE YARIŞMASINA KATILDIK AMA TÜRKİYE'DE DÖNEN MALUM TORPİL NEDENİYLE ÖNEMLİ BİR DERECE ALAMADIK,HER NEYSE.BENDE BU KURALI SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.BENİM TEK BİR İSTEĞİM VAR,KUVVETLİ BAĞLANTISI OLANLAR VARSA BENİMLE İRTİBATA GEÇSİNLER,BENDE O ŞAHISA VEYA KURUMA TELİF HAKKINI VEREYİM BU KURALIN...ÇOK YÜKSEKLERDE GÖZÜM YOK (TLF:5054564708)"

Paylaştığı dosyada burda.

1 yorum:

* Yorumlarınız hakaret, küfür içermemeli; aşağılayıcı, küçük düşürücü, alaya alıcı tavırda ya da bozuk söyleyişe sahip olmamalıdır.